Kas jādara, lai saņemtu mājokļa pabalstu

Lai izvērtētu atbilstību mājokļa pabalstam, viena no mājsaimniecības personām vēršas Sociālajā dienestā, uzrāda personu apliecinošu dokumentu un iesniedz:

1) iesniegumu, kuru parakstījušas mājsaimniecības pilngadīgās personas;

2) darba devēja izziņu par darba samaksu par pilniem pēdējiem trim kalendāra mēnešiem par katru darba ņēmēju mājsaimniecībā, piemēram, ja iesniegumu iesniedz februārī, tad izziņa par novembra, decembra un janvāra mēnešiem;

3) izziņu par ienākumiem no saimnieciskās darbības  par pilniem pēdējiem trim kalendāra mēnešiem par katru saimnieciskās darbības veicēju mājsaimniecībā, piemēram, ja iesniegumu iesniedz februārī, tad izziņa par novembra, decembra un janvāra mēnešiem;

4) visu mājsaimniecībā esošo personu kredītiestāžu vai pasta norēķinu sistēmas kontu pārskatus par pilniem pēdējiem trim kalendāra mēnešiem, piemēram, ja iesniegumu iesniedz februārī, tad kredītiestāžu vai pasta norēķinu sistēmas kontu pārskatus par pilniem novembra, decembra un janvāra mēnešiem;

5) dokumentus, kas apliecina neregulāra rakstura ienākumus un saņemtos maksājumus  par 12 kalendāra mēnešu periodu pirms iesnieguma iesniegšanas;

6) citus dokumentus, ja tas ir nepieciešams lēmuma pieņemšanai par mājokļa pabalsta piešķiršanu, piemēram – īres līgums;

7) rēķinus par:

  • dzīvojamās telpas lietošanu (īres maksa, izdevumi par obligāti veicamajām pārvaldīšanas darbībām);
  • pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvojamās telpas lietošanu (siltumenerģija apkures un karstā ūdens nodrošināšanai, elektroenerģija, ūdens, dabasgāze, kanalizācijas vai asenizācijas nodrošināšana, sadzīves atkritumu apsaimniekošana, izdevumi par cietā kurināmā iegādi (malka));
  • ar telekomunikāciju pakalpojumiem un internetu saistītos izdevumus,;
  • izdevumus par ūdens skaitītāju uzstādīšanu un verifikāciju;
  • zemes nomas maksa;
  • nekustamā īpašuma nodokļa samaksa;
  • mājokļa apdrošināšana;
  • gāzes balona iegāde.

Mājokļa pabalsta aprēķinā tiek ņemti vērā noteikumos paredzētie normatīvi!